לאחר 30 שנה: פרטים חדשים על היעלמותו של רון ארד

    "ב-1988 הייתי קצין בזרוע הצבאית של המפלגה. אחד מאנשי המפלגה באזור אל-פרזל בבקעת הלבנון התקשר אליי ודיווח לי שקבוצת צעירים מחזיקה באדם מסוים"
    יוסי אשר 1 Comment on לאחר 30 שנה: פרטים חדשים על היעלמותו של רון ארד

    מספר חשודים בשיתוף פעולה עם ארגונים ישראלים העידו בבית דין צבאי בלבנון כי הנווט הישראלי רון ארד נהרג • "מצאו אותו ללא רוח חיים. הוא מת בגלל תשישות וברור שהוא היה נתון למכות ולעינויים, כי ככה מנהלים חקירה"

    "ב-1988 הייתי קצין בזרוע הצבאית של המפלגה. אחד מאנשי המפלגה באזור אל-פרזל בבקעת הלבנון התקשר אליי ודיווח לי שקבוצת צעירים מחזיקה באדם מסוים"
    11:57
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on מנחת ההורים מדריכה: כיצד ומתי נכון להעניש ילדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמעט 30 שנה לאחר נפילתו של הנווט הישראלי בשבי הלבנוני, הפרשה שוב עולה לכותרות בעקבות עדות שנמסרה בימים האחרונים בבית דין צבאי בלבנון. בבית הדין התקיים דיון בעניינם של חמישה החשודים כי שיתפו פעולה עם ישראל בכך העבירו מידע שקרי לארגונים שפעלו למען רון ארד.

     ארגונים אלו ביקשו מידע מבוסס על מצבו או אימות על מותו, ובתמורה הבטיחו סכומים גדולים. החשודים שימשו בעבר כמפקדי שטח במפלגה הסורית, ומכאן נבע האמון שניתן להם מצד הארגונים הישראלים.

    אחד החשודים אמר במהלך הדיון בלבנון כי "ב-1988 הייתי קצין בזרוע הצבאית של המפלגה. אחד מאנשי המפלגה באזור אל-פרזל בבקעת הלבנון התקשר אליי ודיווח לי שקבוצת צעירים מחזיקה באדם מסוים". על פי עדותו, לטענתו, השובים ניסו להוציא ממנו מידע, אך רון ארד לא שיתף עמם פעולה. "אם דיברנו איתו בערבית, הוא ענה בצרפתית. אם דיברנו בצרפתית, הוא ענה בספרדית. אם דיברנו באנגלית, הוא ענה בצרפתית".

    מופיד קונטאר, שהיה בדיון בבית הדין הצבאי סיפר כי בהמשך נודע לו כי מדובר בשבוי ישראלי, וכך טען השבוי בעצמו בפני שוביו, אך אלו לא היו בטוחים בטענה זו. "לא ראיתי אותו מיידית", הוסיף קונטאר. "אלא ביום השני. הוא לבש בגדים רגילים, אך המצב שלו היה מעורר רחמים מרוב מכות שקיבל במהלך החקירה. הוא לא היה יכול לעמוד. ביקשתי מהצעירים שיספקו לו אוכל ושיאפשרו לו להתקלח כדי שניתן יהיה להשלים את החקירה".

    בעיתונים מקומיים צוטט קונטאר מספר כי שעות לאחר מכן, הוא יצא מהאיזור והתבשר כי השבוי מת. "הם אמרו לי שהוא נכנס להתקלח ונשאר שם הרבה זמן. כשהם רצו לבדוק אותו, הם מצאו אותו ללא רוח חיים. ברור שהוא מת בגלל תשישות וברור שהוא היה נתון למכות ולעינויים, כי ככה מנהלים חקירה".

    הדיון נקטע, ודיון נוסף בעניינם של החשודים צפוי להתקיים ב-20 באפריל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רון ארד הוצא להורג בידי ארגון אמל
      הם הכניסו אותו לתא גזים